Home

Sponsorlinks & PPC

NLI har en meget stor viden om publicering af sponsorlinks på portaler, søgemaskiner o.lign. annoncesteder på nettet. Erfaringerne viser at sponsorlinks kan være MEGET effektive, hvis de er målrettet og omkostningseffektiviseret.

home
Sponsorlinks & PPC
 

Hvad er en PPC kampagne?

PPC En PPC kampagne udfærdiges, implementeres og måles af/på søgemaskiner og portaler. I bund og grund et det det samme, som at sætte en annonce i avisen. Det bliver også kaldt sponsorlinks, adwords eller SEM - kært barn har mange navne.

Hvor og hvad?

Google, MSN, Yahoo, giver mulighed for PPC kampagner. Der er dog stor forskel på, hvad de leverer. Hos Google hedder denne teknologi Google adwords, og det er i dag den mest udbredte og hurtigst voksende annonceformidlingsteknologi.

PPC på søgemaskiner

På søgemaskiner som Google, MSN og Yahoo foregår afregningen per brugerklik. Dvs. at du som annoncør betaler for de faktiske brugerkliks, som bliver leveret til din hjemmeside. Søgemaskine kampagner er typsik budstyret og prisen per brugerklik varierer derfor også kraftigt i forhold til de ord du vælger at markedsføre.
PPC på portaler
På portaler som f.eks. Jubii og Krak betaler man, typisk, et fast beløb for at blive listet, under en række definere søgeord som I/vi sammen definerer for at opnå det bedst mulige resultat. Portaler bruger også bannere, som et produkt, men det er ikke indenfor NLI's scope at levere denne ydelse specifikt - det har vi partnere til.. (ring eller skriv til os, hvis du vil høre, hvem vi kan anbefale)
Det handler om struktur og viden
For at opnå den størst mulige effekt af sine PPC kampagner kræver det struktur og viden. Viden om brugernes adfærd på søgemaskinerne kræver knowhow. Den besidder vi! Vi kan give dig indblik i vores viden omkring brugernes søgninger på søgemaskiner og portaler - da vi har arbejdet med PPC kampagner i 7 år har vi også en meget stor viden omkring, hvad de søger på, hvor ofte de søger og prisudviklingen på søgeord over tid. Vi strukturerer denne viden for dig.. Vi sørger for at du som annoncør, via NLI, bliver vist under de rigtige søgeord, på de rigtige markeder og at vi sammen får det meste ud af din markedsføring på nettet ved PPC.
ROI beregninger
Det kan koste op til 25 DKK per brugerklik for et ord som "lån" på MSN!, hvorimod det for en søgesætning som "lån til campingvogn" koster ca. 0,5 DKK per brugerklik. Der er ikke noget i vejen for at betale 25 DKK for et brugerklik, hvis disse brugere gør det I vil have dem til.. Det kræver "bare" at i måler på det! Vores erfaring siger dog, at det er vigtigt, ved PPC kampagner, at lave en lang række specifikke søgeord og søgesætninger - i kan tilbyde brugerne og som vi sender direkte til den del af jeres site, hvor produktet ér. Det giver en giver en bedre konvertering og dette giver dermed også en bedre ROI.



Nyheder
Afgøres valget på nettet?
Next Level Internet har leveret rådgivning og ydelser til flere partier i valgkampen.
Især Socialdemokraterne har fået fuldt udbytte.

Hent rapporten her >>



Valg af NLI som leverandør
"4plus4 - grafisk designValget af Next Level Internet som leverandør af tekniske løsninger til flere af vores kunders websites har fungeret upåklageligt. Vi har altid oplevet, at de leverer til tiden – og efterfølgende har de ofte lavet justeringer umiddelbart, når det har været påkrævet. Så servicen fejler ikke noget. Heller ikke produktet."
Aksel Karlsson
Ejer, 4PLUS4
www.4plus4.dk
© 2014 | Next Level Internet A/S | Fredheimvej 23B | Postbox 336 | 2950 Vedbæk | Tel.: +45 70 238 023 | Fax.: +45 43 396 803 | Email: info@nextlevel.dk