Home

Beskrivelses opbygning

Beskrivelses opbygning er en væsentlig faktor til gode placeringer på søgemaskiner - ihvertfald øger det klikraten fra søgemaskinerne. Opbygning af beskrivelser til websites vægtes højt af såvel brugere, som søgemaskiner og der er også mulighed for at i kan styre kommunikationen.

home
Beskrivelses opbygning
 

Kig i en avis...

Beskrivelses opbygninger bruges meget struktureret i en avis. Når en avisartikel sættes op er der typisk en kort beskrivelse af teksten som kommer i selve artiklen. Det er folk vandt til og derfor bør man også arbejde struktureret med beskrivelser på websites.

Hvad og hvor bruges beskrivelser?

Beskrivelser, på hjemmesider, bruges i metatag opbygning og, som et abstract i starten af siden efter sidens hovedtitel. Beskrivelsen er også den korte beskrivelse, som man bliver præsenteret med på en søgemaskine, og det er derfor essentielt, at beskrivelsen er sigende samt indbydende for at få brugeren til at klikke på linket og ikke en af de andre brugeren bliver præsenteret med.

En beskrivelse må ikke f.eks. siger "din browser understøtter ikke frames...", hvilket er en indikation af, at du som website producent ikke har tænkt over, hvordan du bliver præsenteret på søgemaskiner!

Hvad er fordelene ved godt opbyggede beskrivelser?

Kort opridset kan man sige at det handler om præsentation. Du har nok allerede set eksempler på resultater fra søgninger på søgemaskiner, hvor der ikke er nogen beskrivelse eller at titlen ikke er sigende.. Dem klikke man sjældent på som bruger.
Kontinuitet
Kontinuitet og relevans i beskrivelser giver en klar fordel for dig som leverandør af et website. Ud over det åbenlyse - det rigtige budskab til jeres nye og kommende kunder er der også fordele som:
  • Klare budskaber giver flere brugere
  • Struktur giver bedre styring af præsentationen af siderne
  • Relevante og sigende beskrivelser giver relevante og blivende brugere
Brug beskrivelserne aktivt
Ved at beskrive indholdet i kort form giver i implicit brugerne en klar ide om, hvad de kan forvente at møde på siden hvis de klikker på linket, hvilket giver andre fordele som:
  • Forventningsopfyldelse ved visning af sider
  • Kort kognitiv afkodning af sider ved konsekvent opbyggede beskrivelser
  • Brug beskrivelser til at få highlighted de relevante ord på søgemaskinerne
Lad os komme med guidlines, tilretninger, drejebøger og meget mere sammen med jer og jeres leverandører.



Nyheder
Afgøres valget på nettet?
Next Level Internet har leveret rådgivning og ydelser til flere partier i valgkampen.
Især Socialdemokraterne har fået fuldt udbytte.

Hent rapporten her >>



NLI er en stærk samarbejdspartner
"kreation - katj cmsNext Level Internet er en stærk samarbejdspartner. Kreation har brugt Next Level Internet som konsulenter på nogle webløsninger, og har dermed fået gjort disse søgemaskinevenlige. Ligeledes er Next Level Internet bund solide når det kommer til projektstyring af bla. produktion af deres microsites. Vi har i fællesskab udviklet 3 microsites til Novozymes. Alle baseret på vores CMS. Hele processen har være godt styret, og teknikerne hos NLI har været gode til at finde de rigtige løsninger til hostingplatformen, så den lever op til vores CMS's krav. "
K. Andersen
Adm. direktør, Kreation.
www.kreation.dk
© 2014 | Next Level Internet A/S | Fredheimvej 23B | Postbox 336 | 2950 Vedbæk | Tel.: +45 70 238 023 | Fax.: +45 43 396 803 | Email: info@nextlevel.dk