Home

Sitemap opbygning

Sitemap opbygning handler om gennemskuelighed for brugere. Det handler om at give brugerne det de forventer og derudover gælder det om at sitets opbygning er intuitiv samt let gennemskuelig (Super logic).

home
Sitemap opbygning
 

Navigationen på sitet

Når vi beskriver et sitemap hos NLI handler det ikke om en side der hedder "/sitemap.htm", men om brugernes intuitive brug af et site. For at en bruger kan navigere på et site skal det være intuitivt og det interne hierarki på et website skal derfor også være meget brugervenligt.

Lavet til brugere af virksomheden!

Vi ser mange forsøg på at lave en stuktureret opbygning af et site, men udfærdigelsen af sitemappet er mange gange lavet af virksomheden selv (meget naturligt), men det er desværre sjældent at man, som leverandør, udvikler eller ejer af et website har analyseret, hvad brugerne forventer og ønsker.. Derfor er der også mange virksomheder der har brug for en analyse af brugernes ønsker og behov for netop deres site.

Superlogic tankegangen

Ved at opbygge et sitemap der er intuitivt og sigende for en bruger handler det om sammenspillet mellem indhold, menupunkter og hierarkiet internt på et website er gennemskueligt og struktureret for brugeren. Det er her superlogic tanken kommer ind i billedet og kan bruges aktivt. Hos NLI giver vi dig en mulighed for at se jeres site med helt nye øjne ud fra:
  • Brugersøgninger på søgemaskiner
  • Interne søgninger
  • Ordlyde i menupunkter
Ved at analysere disse parametre er der stærke muligheder for at imødekomme jeres brugere på den bedst mulige måde.

Eksempel på superlogic:
En bruger søger på ordet "boliglån" på Google Finder et resultat, hvor "boliglån" indgår i titlen, beskrivelsen og URL - klikker på detKommer ind til en side, hvori "boliglån" indgår i sidetitlen, beskrivelser og i brødteksten.

Basalt, men desværre en sjældenhed...
Vi ser stadig en lang række eksempler på man bruger brandnavne som menupunkter/ordlyde for noget meget specifikt.

"En skovl - er en skovl"! og ikke hulgraver eller et brandnavn. Det er sjældent at en bruger bliver på en side der ikke giver dem det de søger og vil have.

Se også titel opbygning, beskrivelses opbygning og Brødtekst opbyning. lad os sammen arbejde med at møde jeres brugere, hvor de er og give dem det de forventer!



Nyheder
Afgøres valget på nettet?
Next Level Internet har leveret rådgivning og ydelser til flere partier i valgkampen.
Især Socialdemokraterne har fået fuldt udbytte.

Hent rapporten her >>



Case
Novozymes
Novozymes A/S er helt klart en af de bedste samarbejdspartnere vi har haft på online markedsføring gennem de sidste 6 år. Dette skyldes primært at de sammen med os er proactive og villige til at teste nye og forbedrede metoder til af opnå de fælles målsætninger..

se hele casen >>

© 2014 | Next Level Internet A/S | Fredheimvej 23B | Postbox 336 | 2950 Vedbæk | Tel.: +45 70 238 023 | Fax.: +45 43 396 803 | Email: info@nextlevel.dk