Home

Cases

Vores cases tager dig gennem mange forskellige typer produktioner der er fokuseret på målsætningen, metoden og midlet. Vi giver dig også en række udtalelser fra vores kunder for at underbygge det vi siger!

home
Cases
 

Cases

Nedenstående cases er et udpluk af vores kunder. Hver case belyser Next Level Internets kompetencer.

Online Markedsføring

Novozymes A/S - Sponsorlinks & PPC, Søgemaskineoptimering, Microsite produktioner, Statistik & tracking

Novozymes Biopolymer - Micrositeproduktion

Konsulentydelser

Nyevagter.dk - et solidt søgemaskine venligt kampagne site.




Online Markedsføring

Novozymes A/S

Novozymes A/S er helt klart en af de bedste samarbejdspartnere vi har haft på online markedsføring gennem de sidste 6 år. Dette skyldes primært at de sammen med os er proactive og villige til at teste nye og forbedrede metoder til af opnå de fælles målsætninger.. "flere relevante besøgnde"



Novozymes har købt online markedsføring indenfor:
  • Sponsorlinks & PPC
  • Søgemaskineoptimering
  • Microsite produktioner
  • Statistik & tracking

Novozymes udviklingen

Novozymes Case Novozymes startede med med et pilot projekt på søgemaskineoptimering, som skulle benchmarkes mod den eksisterende løsning de havde fra en anden leverandør.

Efter pilot projektet blev NLI valgt som leverandør på søgemaskineoptimering og løsningen blev også udvidet til at indeholde sponsorlinks og PPC markedsføring for at kunne validere og definere, hvilke søgeord og søgesætninger der skulle arbejdes med i fremtiden på deres site og via SEO/SEM.

Siden da har vi sammen udvidet vores metodik iht. brugen af online medier. Vi har lavet 2 microsites mod specifikke målgrupper, industrier og derudover har vi også produceret microsites til deres opkøbte virksomheder.

Alt i alt har vi sammen oparbejdet et helt unikt online markedsføringsunivers der henvender sig direkte mod deres målgrupper og disses ønsker/krav/behov -

MED SUCCESS
Se vores successer her:
Biopolymer, Biopharmaceuticals og Biomass

Se også vores nyheder

Novozymes Biopolymer

Udfordringen:
Som led i marketingstrategien for Novozymes Biopolymer, blev det besluttet at benytte nettet som den primære tilgang. Nedenfor ses de 3 overordnede årsager til microsite strategien blev valgt:
  1. Hvordan kan NZBP tilgå markedet? (New Business og Medical Device) med en form for interactive "direct mail" via nettet?
  2. NZBP havde ikke nogen hjemmeside – som sådan!
  3. NZBP var meget svær at finde frem til via Novozymes.com!
  4. Alle målgrupper var defineret men ikke "approached"

Status:
Ved påbegyndelsen af projektet i april 2006 var der 2 offline brochurer på engelsk. NZBP havde ikke nogen hjemmeside og ingen markedsføring via nettet. NZBP fik ca. 5 leads om måneden og disse blev udelukkende fundet via direct mail eller messer o. lign. Med andre ord – ingen online aktiviteter – og lang vej mellem kunderne...

Metoden:
NLI blev bedt om at finde leverandører til CMS systemer, design bureau og samtidig være entreprenøren på den fulde opgave.
Dette medførte en metodik der benytter:

  1. Analytikeren påbegyndte analyserne af brugernes adfærd og indholdet af de 2 brochurer iht. brugernes faktiske søgninger via søgemaskiner og internt på novozymes.com.
  2. Samtidig påbegyndte entreprenøren sit arbejde med at finde frem til de rigtige leverandører til design/kommunikation (Ennovator) og CMS systemet (KATJ CMS).
  3. Workshops blev arrangeret med designere, projektledere og SEO/ROI eksperter.
    1. Workshop primo
      Definering af vision, mission og målsætning, samt definering af budgetter, leverandører og launch dates.
    2. Workshop medio
      Godkendelse af design, uddannelse i brug af CMS, tilretning og live produktion af sitemap
    3. Content workshop
      Udannelse af editors i opbygningen af relevant indhold mod målgrupper, endelig godkendelse af sitemap og påbegyndelse af billedproduktion.
    4. Workshop Ultimo
      Godkendelse af indhold, billeder og MWR/KPI sider til fremtidig måling af sitet. Direktionens godkendelse af indholdet og udsagn.
      Launch!
    5. Online markedsføring via Google Adwords (PPC) blev påbegyndt og måling via Instadia Tracking blev påbegyndt for at måle på, hvilke kampagner der virker og hvilke barrierer der måttet være på sitet generelt for brugerne.

Resultatet:
Efter en "hård fødsel" blev sitet launched den 03.08.2006 og siden da er det gået meget stærkt for den "lille" afdeling af Novozymes.
Vi citerer kunden:
"An overwhelming number of relevant leads/contacts have been created through the site leading to more than 50 leads; 5 sampled already and 1 in-depth meeting held in the US." "It has to be emphasised, that the number of leads generated by the Micro Site is by far exceeding the expectations – even by NLI! In other words, mission accomplished!"

Den sidste bemærkning: Vi er sammen blevet nomineret til "Effektprisen" DIA 07 med micrositet – simpelthen fordi vi kan påvise en positiv ROI på den fulde omkostning på produktion, design, CMS og markedsføring på bare 4 måneder!

Konsulentydelser

Nyevagter.dk

Udfordringen
Simpelt. At lave et microsite der understøttede den offline markedsføring der skulle medføre at Integrationsministeriet, FIC og bakethecake (NLI partner) kunne opsamle ansøgninger til vagtbranchen til en meget specifik målgruppe. Danskere med anden etnisk baggrund!

Status
NLI blev bedt om at lave et søgemaskine venligt, konverteringsvenligt og målbart microsite på én måned. Inkl. håndtering af video, lyd og opsætning af indhold.
Analytikeren og projektlederen blev sat i stilling til at løse opgaven om at lave micrositet for bakethecake og deres kunder.

Metoden
Midlet, metoden og dermed også målet var meget klart fra starten og alle leverandører var valgt inden opstarten af projektet. Dermed blev opgaven delt op i 2 separate opgaver:
  1. Projektledelse
  2. Udvikling
Projektledelse blev iværksat primo i projektet. Den primære udfordring var at styre alle leverandører og interessenter i produktionen af micrositet. Som projektledere blev vi bedt om at tage den fulde produktion af micrositet og sørge for at sitet kunne blive launched den 01.08.2006 hvor den offline markedsføring blev påbegyndt.
Udvikling af micrositet blev igangsat tidligt i forløbet da der skulle benyttes video, flash navigationer og lyd filer på sitet – derudover skulle sitet fremstå meget søgemaskinevenligt og være browser kompatibelt iht. gældende standarder for offentlige websites.

Resultatet
På blot én måned producerede vi et microsite der er søgemaskinevenligt ("vagter" nummer 1 på Google), browser kompatibelt, konverteringsvenligt og som understøtter flash, video og lyd.

Budgettet blev overholdt og launch var den 01.08.2006 som aftalt.. Altså en success for alle parter!

Målsætningen om at få danskere med anden etnisk baggrund til at udfylde formularen (ca. 40 ansøgninger) har overgået alles forventning (88 ansøgninger!).



Nyheder
Afgøres valget på nettet?
Next Level Internet har leveret rådgivning og ydelser til flere partier i valgkampen.
Især Socialdemokraterne har fået fuldt udbytte.

Hent rapporten her >>



NLI er en stærk samarbejdspartner
"kreation - katj cmsNext Level Internet er en stærk samarbejdspartner. Kreation har brugt Next Level Internet som konsulenter på nogle webløsninger, og har dermed fået gjort disse søgemaskinevenlige. Ligeledes er Next Level Internet bund solide når det kommer til projektstyring af bla. produktion af deres microsites. Vi har i fællesskab udviklet 3 microsites til Novozymes. Alle baseret på vores CMS. Hele processen har være godt styret, og teknikerne hos NLI har været gode til at finde de rigtige løsninger til hostingplatformen, så den lever op til vores CMS's krav. "
K. Andersen
Adm. direktør, Kreation.
www.kreation.dk
© 2014 | Next Level Internet A/S | Fredheimvej 23B | Postbox 336 | 2950 Vedbæk | Tel.: +45 70 238 023 | Fax.: +45 43 396 803 | Email: info@nextlevel.dk